Obsługa ofert

Oferty dodane przez pracodawców są sprawdzane przez pracowników Biur Karier, a po akceptacji są publikowane w serwisie oraz rozsyłane do kandydatów (studentów i absolwentów) zgodnie z ich preferencjami zawodowymi.

Składanie ofert

Dodawanie ofert

    Aby dodać nową ofertę wybierz zakładkę Oferty ⇒ Dodaj ofertę i wypełnij dokładnie formularz.

    Informacje powinny zostać umieszczone w odpowiednich sekcjach, dzięki temu oferta będzie prawidłowo wyświetlana i wyszukiwana przez użytkowników.

    Składając ofertę należy zwrócić uwagę na wprowadzenie odpowiedniego Typu pracy oraz Obszaru zawodowego, od tych parametrów zależy, do kogo zostanie wysłane powiadomienie o nowej ofercie - więc muszą być spójne z oferowanym stanowiskiem i treścią oferty.


Akceptacja ofert

    Każda oferta przed pojawieniem się w serwisie jest sprawdzana przez pracownika Biura Karier opiekującego się pracodawcą.

  • Pracownik BK upewnia się, czy oferta jest kompletna, spójna i zgodna z prawem.
  • Zazwyczaj oferta jest opiniowana w ciągu 24 godzin od momentu dodania (w dni robocze).
  • Po zaakceptowaniu oferty generowany jest e-mail do pracodawcy z bezpośrednim linkiem do oferty.
  • Jeżeli z jakiś powodów oferta nie może zostać umieszczona w serwisie otrzymają Państwo e-mail z komentarzem określającym, co w ofercie należy poprawić.

    Dlaczego prosimy pracodawców o poprawianie / uzupełnianie ofert?

    Wierzymy, że im lepiej opisana oferta, tym większe szanse na znalezienie odpowiednich, świadomych wymagań i obowiązków, kandydatów do pracy.

    Poświęcenie więcej czasu i uwagi podczas konstruowania oferty oszczędza czas rekruterom na kolejnych etapach selekcji.


Odrzucanie ofert

    Oferta może zostać odrzucona w przypadku:

  • naruszania regulaminu serwisu
    • np. wymagania dyskryminujące ze względu na wiek (nie dotyczy staży), płeć, wyznanie etc.
  • niezgodności z prawem
  • braku poprawienia / uzupełnienia oferty zawierającej błędy / niespójności / braki
    • np. brak informacji o warunkach zatrudnienia lub niejasne zasady zatrudnienia
    • brak informacji o zadaniach / obowiązkach na danym stanowisku pracy

Statusy ofert

Statusy ofert

    Nowa

    Oferta czekająca na akceptację przez BK

    Zaakceptowana oferta

    Oferta zaakceptowana przez BK z aktualnym terminem rekrutacji

    Odrzucona

    Odrzucona przez BK z powodu niezgodności ze standardami jakości

    Oferta nie jest kasowana z bazy (może zostać poprawiona przez pracodawcę i zaakceptowana przez BK).

    Wycofana zastąpiona nową

    Oferta wycofana przez pracodawcę zamieniona na nową

    Oferta nie jest kasowana z bazy (przechowywana w celach statystycznych)

    Przedawniona

    Oferta z zakończonym terminem rekrutacji


Status oferty a widoczność w serwisie
  • Pracownicy Biur Karier widzą wszystkie oferty.
  • Studenci i absolwenci mogą przeglądać tylko oferty aktualne.
  • Pracodawcy widzą w swoim panelu wszystkie swoje oferty w odpowiednich zakładkach.

Zarządzanie ofertami

Przeglądanie i edytowanie ofert

    W zakładce Oferty ⇒ Moje oferty można samodzielnie przeglądać, edytować i kasować oferty. Pracownicy Biura Karier nie mają możliwości wprowadzania zmian w ofertach.

    Aby zmienić zaakceptowaną ofertę należy wybrać przycisk Edytuj ofertę i zapamiętaj jako nową (opcja u dołu strony). Po dokonaniu zmian oferta zostanie zapisana jako nowa – będzie musiała być na nowo zaakceptowana przez pracownika Biura Karier.


Zmiana terminu ważności oferty

    Można zmienić (wydłużyć / skrócić) termin ważności oferty. Maksymalnie można go skrócić do dnia wprowadzania poprawki.


Wycofywanie ofert

    Ofertę można wycofać np. w przypadku wcześniejszego zakończenia rekrutacji.



Odpowiedzi na pytania dot. składania ofert

Czy poprzez serwis można prowadzić tzw. "rekrutację ukrytą"?

    Nie. Wszystkie oferty publikowane w serwisie są jawne, przypisane do konkretnego pracodawcy. Nie ma możliwości ukrywania części informacji o pracodawcy.


Dlaczego oferty są sprawdzane i odsyłane "do poprawki" przed publikacją?

    Założeniem Uczelni zrzeszonych w serwisie jest dbanie o wysoki standard oferowanych usług, a w szczególności umożliwienie kandydatom do pracy dostępu do pełnych i rzetelnych informacji o warunkach i zasadach zatrudnienia.

    Zależy nam, aby obie strony, pracodawcy i kandydaci, ustalili wzajemne oczekiwania i jasne reguły przebiegu rekrutacji.

    Wierzymy, że im lepiej opisana oferta, tym większe szanse na znalezienie odpowiednich, świadomych wymagań i obowiązków, kandydatów do pracy. Poświęcenie więcej czasu i uwagi podczas konstruowania oferty oszczędza czas rekruterom na kolejnych etapach selekcji.

Kompetencje zawodowe

Co to są kompetencje zawodowe?

Kompetencje to wypadkowa wiedzy, umiejętności i postaw. Odpowiednio ukształtowane kompetencje pozwalają pracownikom realizować zadania zawodowe na wymaganym poziomie.


Grupy kompetencji zawodowych

Opis kompetencji przygotowany został na podstawie Modelu Kompetencji Zawodowych opracowanego przez Biuro Karier UMK Toruń. Model Kompetencji Zawodowych składa się z sześciu podstawowych grup kompetencji. Wewnątrz grup znajdują się po cztery kluczowe kompetencje opisujące:

POTENCJAŁ

W jaki sposób analizuję?

Kompetencje opisujące przede wszystkim sposób myślenia, a więc poszukiwania i gromadzenia danych, analizowania informacji, wyciągania wniosków, a także komunikowania ich do otoczenia.

  • Kreatywność
  • Myślenie analityczne
  • Elastyczność
  • Komunikatywność

MOTYWACJA

Dlaczego działam?

Grupa kompetencji odnosząca się w pierwszej kolejności do czynników motywujących do działania oraz do stopnia zaangażowania w realizowane zadania, determinująca dlaczego i z jaką intensywnością człowiek jest skłonny pracować.

  • Dążenie do rozwoju
  • Zaangażowanie
  • Mobilizowanie innych

ODPORNOŚĆ

Jak sobie radzę z trudnościami?

Kompetencje określające zdolność jednostki do pracy w trudnych warunkach pod wpływem szeroko rozumianego stresu (związanego zarówno z czynnikami wewnętrznymi jak i zewnętrznymi, w tym tymi związanymi z relacjami społecznymi).

  • Wytrwałość i konsekwencja
  • Asertywność
  • Odporność na stres
  • Branie odpowiedzialności

NARZĘDZIA

W jaki sposób działam?

Pula kompetencji koncentrująca się na stopniu wykorzystania pewnych metod i narzędzi, służących podniesieniu sprawności pracy (zaplanowaniu czasu, zorganizowaniu pracy, skoordynowaniu zadań) i osiąganiu złożonych celów przy pomocy zespołu (delegowanie, zarządzanie).

  • Planowanie i koordynowanie
  • Delegowanie
  • Zarządzanie zespołem
  • Organizacja pracy

ZADANIA

Jak realizuję zadania / cele?

Kompetencje opisujące sposób realizacji powierzonych zadań, a więc orientacji na osiąganie celów i jakość efektów pracy.

  • Orientacja na cel
  • Sumienność i dokładność
  • Samodzielność
  • Nastawienie biznesowe

LUDZIE

Jak współpracuję?

Grupa kompetencji mówiąca o tym, jak dany człowiek współpracuje z innymi, buduje i korzysta z relacji międzyludzkich w trakcie realizacji celów biznesowych.

  • Praca zespołowa
  • Budowanie relacji
  • Szkolenie i uczenie
  • Orientacja na klienta
Definicje kompetencji zawodowych

MOBILIZOWANIE INNYCH

Umiejętne motywowanie współpracowników do zwiększania wysiłku i osiągania założonych celów.

MYŚLENIE ANALITYCZNE

Dostrzeganie wielu aspektów rzeczywistości, efektywna praca z dużą ilością różnych informacji, dostrzeganie zależności oraz wyciąganie wiarygodnych wniosków z posiadanych danych.

NASTAWIENIE BIZNESOWE

Poszukiwanie szans biznesowych i podejmowanie decyzji, wiążących się z ryzykiem i ukierunkowanych na dochodowość przedsięwzięć w oparciu o aktualną wiedzę na temat rynku i konkurencji oraz skalkulowane ryzyko.

ODPORNOŚĆ NA STRES

Efektywne działanie w trudnych warunkach (natłok pracy, presja czasu, konflikt, wysokie wymagania).

ORGANIZACJA PRACY

Zarządzanie swoim czasem oraz organizowanie swojej pracy w sposób zaplanowany, usystematyzowany i pozwalający na osiągnięcie zamierzonych celów.

ORIENTACJA NA CEL

Wytrwałe dążenie do realizowania celów firmy poprzez realizowanie celów indywidualnych (stanowiska) i osiągania jak najlepszych wyników poprzez planowanie, konstruktywne podejście do problemów oraz szukanie możliwości przekraczania założonych celów.

ORIENTACJA NA KLIENTA

Znajomość i rozumienie potrzeb klientów, spełnianie, a także przekraczanie ich oczekiwań. W razie potrzeby aktywne poszukiwanie i zdobywanie nowych klientów dla organizacji.

PLANOWANIE i KOORDYNOWANIE

Jasne określanie priorytetów i zadań wszystkich członków zespołu oraz ich konsekwentne koordynowanie poprzez podział złożonych zadań na etapy, określanie potrzeb, a także zapewnienie odpowiednich środków i wsparcia w realizacji.

PRACA ZESPOŁOWA

Nawiązywanie i utrzymywanie długotrwałej i produktywnej współpracy z innymi pracownikami.

PROFESJONALIZM I ETYKA

Budowanie wiarygodności własnej i organizacji poprzez podejmowane działań zgodnych z wyznawanymi normami etycznymi i wartościami firmy oraz przyjętymi standardami pracy.

SAMODZIELNOŚĆ

Zdolność do w pełni samodzielnego realizowania uzgodnionych celów, w tym do podejmowania niezbędnych decyzji.

SUMIENNOŚĆ I DOKŁADNOŚĆ

Nastawienie na jak najlepsze wykonywanie każdej czynności, dbanie o szczegóły i wysoką jakość efektów pracy (produktów, usług etc).

UCZENIE I SZKOLENIE

gotowość i umiejętność skutecznego przekazywania innym posiadanej wiedzy oraz dzielenia się z nimi swoimi doświadczeniami.

WYTRWAŁOŚĆ I KONSEKWENCJA

Terminowe i konsekwentne realizowanie powierzonych zadań, także trudnych i monotonnych.

ZAANGAŻOWANIE

Aktywne działanie i wykazywanie się inicjatywą, determinacja do pokonywania trudności i gotowość do poświęceń w razie potrzeby.

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM

Tworzenie i zarządzanie zespołami, rozumienie ich potrzeb oraz mobilizowanie ich do jak najefektywniejszego działania.

Pobierz definicje kompetencji zawodowych w wersji PDF.


Jak określić poziom posiadanych kompetencji?

Kompetencje zawodowe oceń w skali 1-3, gdzie:

  • Poziom 1 (dobry) – działanie w dobrym kierunku, ale wymagające wsparcia, zachęty, pomocy z zewnątrz, brak samodzielności w działaniu
  • Poziom 2 (optymalny) – samodzielne wykorzystywanie wiedzy i umiejętności, sprawne i efektywne działanie, dążenie do i osiąganie celów
  • Poziom 3 (ekspercki) – pomaganie, wspieranie, inspirowanie, przekraczanie celów, usprawnianie pracy, tworzenie nowych metod działania

Kończąc studia Twoje kompetencje najpewniej można określić na poziomie 1 lub 2. Poziom ekspercki osiągany jest zazwyczaj po pewnym czasie aktywności zawodowej. Charakteryzuje osoby, które posiadają w pełni rozwiniętą kompetencję, a dodatkowo pomagają innym w jej doskonaleniu.